LÅNG TEXT !

yes, nu kör vi igång då. har ju haft den hära bloggen drygt 3 månader. jag har inte gjort en bra personbeskrivning av mig än. tänkte beskriva om mig, min familj ja mitt liv nu. ett långt inlägg om mig bara. för nu har jag ny start på bloggen med lite nya saker jag kommer börja med. marlene hjälpte mig igår och berätta vad jag skulle göra för min blogg skulle bli roligare. så nu kör vi då. haha.

som ni vet heter jag alice steen pettersson. bor med min mamma och min lillasyster (har även en storesyster och storebror) som flyttat hemifrån. eller okej, min storasyster bor i norge. jag är ju halv norsk. och nej jag är inte bra på norska kan typ 5 ord. min pappa är norsk. och nej vi har ingen kontakt. vissa vet och vissa inte. jag har inte varit bredd på att berätta än. jag tycker det är jobbigt. så när jag känner mig redo kommer jag berätta. det är få av mina nära som vet också. så det är en hemlighet. min största hemlighet. så jag bor i stockholm med min jobbiga syster som typ har ADHD och med min mamma. min storebror bor också i stockholm med sin tjej. 

jag går i 8an. ja, jag är 94. gick om 5an för jag flyttade och bytte skola mycket. mamma skilde sig med min lillasysters pappa. just det, berätta jag att alla mina syskon har olika pappor / mammor? haha. min mamma har haft många karlar. kan inte fatta det, hon är ju inte snygg. haha. min storebror, lillasyster och jag har samma mamma men inte samma pappa. jag och min storasyster har samma pappa men inte samma mamma. så min storasyster är bara min storasyster. hon har alltså bara ett syskon och det är jag. hon har en egen familj i norge. två barn och en man typ.

iallafall jag har bott i nacka (saltsjö-boo) under 6 år tror jag. då var min mamma tillsammans med min lillasysters pappa som är islänsk. nu har han flyttat hem till island. han har varit lite som en extra pappa för mig. bodde föresten där jag bor nu när jag var liten. sen flytta jag till saltsjö-boo och sen har jag bott i dalen med mammas föredetta kille som var en idiot bokstavligen idiot. han hade typ psykiskaproblem. äcklig. haha. nu bor vi här igen. andledningen till att jag inte skriver var är lite olika saker. internett tycker jag inte igentligen man ska lämmna ut för mycket på.

iallafall, nu ska vi prata om mig. haha. det är ju mig den hära bloggen handlar om. jag är typ oftast glad haha just so you know. nej men helt seriöst fyfan va svårt att typ säga bra saker om sig själv. hittar typ 1000 dåliga saker om mig men inget bra. haha. lite roligt jag är typ klumpigast i världen. helt seriöst verkligen KLUMPIG. ramlar överallt. lera det är jag bäst på. haha. så fort jag går för en lerpöl efter 10 sekunder badar jag i leran. haha. nej men jag har ju varit lite eller väldigt dålig på att gå i skolan under 7an för jag var skoltrött pluggade inte. bytte skola. ja allt. trivides inte. helt seriöst var det mobboffer i min klass i 7an. du jessica behöver inte ta åt dig. men alla andra. jag trivdes inte med dom. dom hade typ inte växt ifrån barbiedockor. men jag har börjat ta tag i skolan. har insätt hur viktigt det faktiskt är med bra betyg. jag ska ju bli jounarlist! jag älskar att skriva fast jag har en liten form av dyselexi. sen älskar jag att fotta. haha. faktiskt en lite dåld talang. nej men fotta är jätte roligt! sen som ni vet jag älskar svenska filmer, det vet typ alla jag umgås med. varje gång vi ska hyra film "snälla den här" så är det värsta svennebanan filmen.

jag kan nog uppfattas som lite dum men det är jag absolut inte, jag är ju typ världens smartaste! haha. sen har jag varit eller är ibland jävligt falsk. synd i know. jag har svikit många vänner. jag ångrar mig ibland. jag har liksom dom jag behöver. dom jag står närmast är nog marlene, fanny, sofia & frida. det är dom jag behöver mest. just det, i 5an var jag STÖRSTA tönten. asså typ 400kg och ful. haha, visst är inte smal men fyfan va ful jag var då. hatar att se bilder på då. pinsamt verkligen. nej men jag skulle väl beskriva mig med få ord såhär: glad men kan också ha PMS humör ibland. jag är ibland lite blyg ibörjan men jag kan också vara otroligt social. jag älskar schlager som ni vet. kan verkligent typ alla låtar när så ska det låta är på TV. yes, jag älskar sånna program. jag är rätt dukig för jag har kompisar som både dricker och röker men inte jag. visst har jag samkat både det ena och det andra. men jag dricker absolut inte för att ha kul och inte bli ful. nej jag är ju bara 14 så jag är nykterist och röka tycker jag bara är äckligt. så när det gäller sånt tycker jag själv att jag är väldigt duktig. nu tänker ni säker att jag är tråkig men jag är ett bevis på att man kan ha kul utan alkohol! självklart ser jag inte ner på dom som dricker eller så. nej men om jag ska säga något gott om mig själv är väl att jag har lätt för att skratta.

det absolut bästa jag vet är mina vänner. dom är värkligen värld mer än guld för mig. mitt ljus i mitt mörker. somsakt har jag få äkta vänner kvar, men dom jag har är verkligen helt underbara! så mina vänner är verkligen nummer 1 i alla lägen. skulle tx aldrig välja pojkvän framför dom. sen har även jag gjort mycket dumt tx att svika vissa och så. men sånt händer. tyvärr.

tänkte avsluta med berätta lite saker som är typiskt alice: svenska skvaller tidningar, aldrig nyklar, tråkiga skämt, andra avenyn & grekland.

gud så långt det blev! hoppas ni orkar läsa.


jag grekland sommaren 2008 med emma holmberg. jag saknar oss. ♥

Kommentarer
Postat av: eva"flissan"Marklund

Din blogg blir toppen skall du se. Videon var mörk men du får fixa belysning där du är kan jag tro

2009-09-10 @ 23:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0